Verifone og mCASH samarbeider

Verifone og mCASH har sammen utviklet en løsning som gjør at mCASH kan benyttes på Verifones betalingsterminaler i Norge.

Stadig flere butikker og nettsider tilbyr mobilbetaling med mCASH. Denne uken besluttet mCASH fra Sparebank 1 og Verifone, som er verdens største tilbyder av betalingsterminaler, å gradvis åpne opp for mobilbetaling i alle sine terminaler i Norge.

- Vi får tusenvis av nye brukere hver uke og det er viktig at vi kan tilby betaling med mCASH på så mange butikker som mulig. Vi har utviklet løsningen en stund, og er nå snart klar for å sette det hele i produksjon, sier Øyvind Aass, direktør i SpareBank 1 Mobilbetaling, som distribuerer mCASH.

Han sier at en rekke butikker og nettsteder vil lansere mobilbetaling med mCASH i tiden som kommer, og at det er gjort et godt arbeid med å integrere mCASH i terminaler, i kasser og i nettbutikker.

- Med løsningen integrert i betalingsterminalene til Verifone er det få steder igjen hvor ikke mCASH kan aksepteres på en enkel måte.

- I tillegg til samarbeidet med Verifone har mCASH allerede samarbeid med de ledende leverandørene av kassesystemer og nettløsninger i Norge. Vi kommer til å lansere mobilbetaling på en rekke butikker i tiden fremover, sier Aass.

- Verifone er stolte over å være først ute med å tilby mCASH i terminalen. At brukeren kan gjennomføre både kortbetalinger og mobilbetaling i en og samme løsning, ser vi som en naturlig løsning da terminalen allerede er en naturlig del av kassepunktet, sier administrerende direktør i Verifone Norway AS, Per Kristian Nauste.